
| חשיבות ויטימנים ומינרלים לראיה |
 |
 |
מחלות עיניים התלויות בגיל, כמו קטרקט וניוון מרכז הראייה- AMD שכיחות מאוד באוכלוסייה. ניוון מרכז הראייה (AMD- Age Related Macular Degeneration) הוא מחלת רשתית הקשורה לגיל, ומעריכים שבארה"ב כעשרה מיליון איש לוקים בה בדרגות חומרה שונות. מחלה זו היא הגורם העיקרי לעיוורון בקרב בני 65 ומעלה, ושכיחותה עולה באופן ניכר אחרי גיל 60. כשישה מיליון איש בארה"ב סובלים מקטרקט הנראה לעין, שהינו אחד הגורמים העיקריים לנכות בגיל המבוגר.
|
 |
 |
לקריאת המשך הכתבה |
חזרה לתפריט העליון |
 |
 |
 |
 |
 |
 |

| כיצד תשפרו את הראיה באמצעות צריכת לוטאין |
 |
 |
 |
 |
בשנים האחרונות, עם התקדמות המחקר והיכולת לבודד את פעילותם של מרכיבים תזונתיים שונים, הולכים ומתגלים מרכיבים תזונתיים חדשים בעלי תועלת בריאותית רבה. מרכיבים אלה אמנם אינם מוגדרים כויטמינים, אולם מכיוון שתועלתם הבריאותית כבר אינה מוטלת בספק, מומלץ לקבל גם השלמה שלהם בנוסף לויטמינים ולמינרלים החיוניים. מתוך כל המרכיבים התזונתיים הידועים כיום, קיים דגש מיוחד על קבוצת האנטיאוקסידנטים, מונעי החמצון, ובקבוצה זו נכלל הלוטאין.
|
 |
לקריאת המשך הכתבה |
חזרה לתפריט העליון |
 |
 |
 |
 |
 |
 |

| מחקר חדש: מה הקשר בין ויטמין D למניעת ניוון מרכז הראייה |
 |
 |
כאשר מדובר על הקשר בין מרכיבים תזונתיים לבין מניעת מחלת ניוון מרכז הראייה, מרבית המחקרים עוסקים באנטיאוקסידנטים. לעומת זאת המחקר הנוכחי, אשר פורסם במאי 2007 בכתב העת Archives of Ophthalmology ,עוסק דווקא בקשר שבין רמה מספקת של ויטמין D בתזונה, ורמה מספקת שלו בדם, לבין התפתחות או התקדמות המחלה.
|
 |
 |
לקריאת המשך הכתבה |
חזרה לתפריט העליון |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|